Ați și a-ți

Mi s-a lansat o provocare și iată că răspund!

Când folosim ați?

Această formă este verbul auxiliar a avea care intră în structura timpului perfect compus (modul indicativ): ați învățat,ați scris, ați venit, ați citit etc.

Nu apare cratimă în interiorul aceluiași cuvânt simplu. Formele verbului la indicativ perfect compus:

(Eu) am învățat

(Tu) ai învățat

(El / Ea) a învățat

(Noi) am învățat

(Voi) ați învățat

(Ei / Ele) au învățat

Când folosim a-ți? În acest caz, cratima desparte două părți de vorbire diferite: prepoziția de infinitiv a de forma neaccentuată a pronumelui personal -ți. În același timp, prin cratimă se marchează absența vocalei î din cuvântul îți. Exemple:

Am desenat pentru a-ți / a îți arăta mai bine ideea.

A venit pentru a-ți / a îți spune mai multe despre excursie.

1 comentariu

  1. Ina

    Ar fi fost atit de util tuturor sa continuati cu acest blog… ar fi mare pacat sa-l abandonati.

Lasă un răspuns

