Va fii sau va fi?

Va venii sau va veni? De câte ori nu ați avut această dilemă când a fost nevoie să scrieți câte ceva?

Este foarte simplu. Timpul viitor al modului indicativ se construiește cu auxiliarul a voi și infinitivul verbului.

Exemplu: va fi, va veni, va citi, va călători, va scrie, va cânta, va vedea, va merge etc.

Pentru mai multă siguranță:

Eu voi fi /voi veni

Tu vei fi  / vei veni

El, ea va fi / va veni

Noi vom fi / vom veni

Voi veți fi /veți veni

Ei, ele vor fi /vor veni

4 comentarii

  1. Andrei

    Multam fain! Bine a-ti revenit! si la mai multe!

  2. mirela

    te rog mult explica clar cand se scrie cu un,,i”si cand cu 2 ,,ii”.Am citit articole publicate si tot nu m-am lamurit.Trebuie sa-ti spun ca mi-a explicat si o profa de romana dar degeaba?Vreau sa-mi explici fara infinitiv…conjunctv……. daca esti in stare altfel o sa spui si tu ca altii de la care n-ai ce invata.

    • Eu chiar sunt profesoară de limba română. Te rog să îmi scrii într-un mesaj, aici pe blog, la rubrica „Despre”, acele exemple cu care te-ai confruntat și care sunt neclare, ca să pot stabili o regulă generală pentru toate. Cazurile acestea sunt nenumărate și ar presupune să transcriu o treime din DOOM. Când vei înțelege regula din spatele fiecărei situații, vei vedea că nu va fi atât de greu.

Lasă un răspuns

