Nu fă asta sau nu face asta?

Am auzit și am citit deseori forma greșită a imperativului  negativ: Nu fă asta!

Vorbitorii, din dorința de a folosi corect limba română, cred că forma negativă a imperativului se construiește de la forma de afirmativ ( !) la care se adaugă adverbul nu în față.

Regula care se aplică în cazul formei negative a imperativului este următoarea:

adverbul nu + forma de infinitiv a verbului.

Exemplu: nu face, nu scrie, nu citi, nu alerga, nu veni, nu dansa, nu fi, nu zice etc.

Așadar, dragă vorbitorule de limba română, nu-ți mai face griji  în privința imperativului!

2 comentarii

  1. lol profa mea de romana tipa la mine si a zis: ‘nu fa!’ si eu am soptit ‘nu face’la care ea: ‘nu mai fa asa ca stiu sa citesc pe buze!’ PROFA DE ROMANA. INVATAMANTUL ROMANESC DOAMNELOR SI DOMNILOR! APLAUZE!

Lasă un răspuns

